logo
Main Page Sitemap

Mötet kvinnligt kön missbrukare


mötet kvinnligt kön missbrukare

"Om vi bottnar i vår kristna tro blir det så mycket bättre." Människors okränkbara värde är en hjärteangelägenhet för opinionsbildaren Elisabeth Sandlund.
Hon introducerade den med att beskriva hur hon brukar titta på träden när hon joggar, följa hur träden slår ut, hur träden beter sig och hur hon känner igen sig: Ibland är jag så där kal vad kvinnor med lovoo, vill höra och intetsägande och tycker att livet inte riktigt går.Paul Gren påminde församlingen om hur medlemmarna Herbert och Astrid Nilsson sålt en ko och med avkastningen därifrån köpt en Volvo Duett för tjänst i Tanzania - Duetten fyller fortfarande sin funktion i Arushaområdet nära Lushoto.Körmedlemmen LG Börefelt talade kort om vikten av att vi talar om Jesus, använder hans namn när vi talar om vår tro och om hur det mitt i den påtagliga förruttnelse vi ser i vårt land finns tydliga tecken på att Gud genom sin Ande.Att " bli fri från sina brister och rustad för alla slags goda gärningar " (2 Tim 3:17) sker inte på en förmiddag - det är något som slipas fram, växer långsamt i våra liv.3 Magnus Fransson praoar vid ljudanläggningen för att när så behövs kunna avlasta Bertil Einebrant (och Göran Eriksson ) deras ansvar för ljudhanteringen - som när Mikael här får med sig församlingen i mäktig lovsång till den Skapare Mikael hyllar i sin predikan.
Han inbjuder oss till möte, dömer oss inte utan ger oss kärlek.
Evangelierna vittnar om att Jesus hela tiden är medveten om sitt uppdrag, fast besluten att gå till Jerusalem - måste gå till Jerusalem.
En mogen tro kännetecknas av att den gör inte motstånd mot livet - jag är inte själv högsta instans.
Men när du blir gammal skall du sträcka ut dina armar och någon annan skall spänna bältet om dig och föra dig dit du inte vill.
en del av Jesus kropp där jag bor."Han sände sitt ord och botade dem och räddade dem från graven" (Ps 107:20) "Han sände sitt ord för att bota dem" - det här ordet sände ni till Usambarabergen och botade oss.Kanske vill han använda dig och mig i de där små impulserna, inspirerade av Anden: Ring en vän, gå med en blomma, bjud på fika, gratis sex möta berätta din berättelse om Jesus?Kurt Winzell (Pingstkyrkan) läste från 2 Mos 13:20-22 och deltog i en gemensam bön tillsamman med Cristina och Josué.Vi sysslar inte med vetenskap, vi sysslar med tro, säger Mikael och citerar Hebreerbrevets: Tron är grunden för det vi hoppas på, den ger visshet om ting vi inte kan.Försök inte ta över hans roll!Han gläds över att kors i frikyrkor är tomma kors och påpekar att man vallfärdar till Muhammeds grav och till Buddhas grav(ar) för att se deras kvarlevor medan det (för de två föreslagna Jesusgravplatserna) i Jerusalem gäller att: Han är inte här - graven.Men hans uppdrag var inte bara att öppna en dövs öra, ge en 12-årig flicka livet åter, fixa en spetälsks situation - han hade mycket mer på sin agenda: det handlade om Korset.




[L_RANDNUM-10-999]
Sitemap